X
تبلیغات
همکار

همکار
مدیر مجتمع حضرت آیت الله خامنه ای 
قالب وبلاگ

 

وزارت آموزش و پرورش

اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان

اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند

 

 

دفتر برنامه سالانه

مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی حضرت آیت الله خامنه ای مدظل العالی

مدارس تابعه:

1)    مدرسه راهنمایی پسرانه مولوی

2)   مدرسه راهنمایی دخترانه الزهرا

3)  دبستان پسرانه شهید نجفوند

4)  دبستان دخترانه سعادت

 

به سفارش : استاد سرکارخانم هاشمی نسب

 

تهیه کننده:

 حمید فتحی زاده

مدیر مجتمع آیت الله خامنه ای

سال تحصیلی :92-91

 


 

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام او و به یاد او و به یاریش


 

 

فهرست مطالب:

صفحه مقدمه

شناسنامه مجتمع

فهرست کادر آموزشی

اسامی اعضای انجمن اولیا و مربیان مجتمع

اسامی اعضای شورای مدرسه

چشم انداز

مأموریت

ارزش ها

باورها

اهداف خرد و کلان اولویت دار مجتمع

برنامه اجرایی هدف1:

شاخص ارزشیابی هدف1:

برنامه اجرایی هدف2:

شاخص ارزشیابی هدف2:

برنامه اجرایی هدف3:

شاخص ارزشیابی هدف3:

برنامه اجرایی هدف4:

شاخص ارزشیابی هدف4:

برنامه اجرایی هدف5:

شاخص ارزشیابی هدف5:

برنامه اجرایی هدف6:

شاخص ارزشیابی هدف6:

برنامه اجرایی هدف7:

شاخص ارزشیابی هدف7:

برنامه اجرایی هدف8:

شاخص ارزشیابی هدف8:

برنامه اجرایی هدف9:

شاخص ارزشیابی هدف9:

برنامه اجرایی هدف10:

شاخص ارزشیابی هدف10:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها1:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها2:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها3:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها4:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها5:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها6:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها7:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها8:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها9:

ارزشیابی پایانی تحقق هدف ها10:

امضا تأیید کنندگان

 

صفحه مقدمه :

به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین

 مدارس از پیچیده ترین سازمان های موجود در جوامع هستند که مأموریت های حساس و با اهمیّتی را بر عهده گرفته اند که برای انجام آن ها باید از توانایی های ویژه ای برخوردار باشند. ادراک این واحدهای سازمانی علاوه بر نیاز به فهم دنیای گسترده ی سازمان ها، مستلزم شناخت مناسب از دنیای تعلیم و تربیت نیز می باشد.

 ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی با مدارس خوشه ای که با ترکیب امکانات مجموعه ای از مدارس شکل گرفته، شیوه ای نو برای توانمند سازی مدارس است که در قالب یک مجموعه دنبال می گرددو مدارس این مجموعه در پیوند با یکدیگر توانایی بیشتری را برای رفع نیازهای مدارس تحت پوشش فراهم می سازند بر این اساس اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند کل مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان های روستایی را به 9 مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی تقسیم نموده است و مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی حضرت آیت الله خامنه ای مدظل العالی است.  

 برنامه ریزی به مفهوم ساده اش یعنی نقشه کشیدن برای رسیدن به هدف های مطلوب و مورد نظر. آنچه در برنامه ریزی مهم است این است که: برنامه ریزی نباید بلند پروازانه و شتاب زده وبا تفکر سطحی و عجولانه تنظیم گردد بلکه باید واقع بینانه و با تفکر و تأمل و حساب و کتاب و مال اندیشی توأم باشد پس باید دو بعد کمی و کیفی را در برنامه ریزی در نظر گرفت.

از این رو با استعانت از درگاه ایزد منان و همفکری همکاران محترم در مجتمع و مساعدت اعضاء شورای مجتمع و با در نظر گرفتن نیروی انسانی ، ارزش ها و باورهایمان، امکانات ساختمانی، تجهیزات

، و با توجّهبه مأموریت مقدس تشکیل مجتمع ها و با عنایت به ضعف و قوت های درون مجتمع و فرصت ها و تهدید های بیرونی مبادرت به تهیّه و تدوین برنامه سالانه برای سال تحصیلی 92-91 نموده ایم.

امید است زحمت کشیده شده که با همراهی و همکاری کلیه پرسنل و اعضا انجمن و شورای مچتمع والدین گرامی و با در نظر گرفتن خواسته های دانش آموزان عزیزتدوین گردیده است به عنوان سندی راهبردی و نقشه راهمان در رسیدن به اهداف مورد نظر باشد. انشاالله

 

حمید فتحی زاده

                                  15/2/91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه مجتمع :

در اجرای «طرح ترنم ولایت» مجتمع آیت الله خامنه ای با کد 100022398 یکی از 9 مجتمع روستایی اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند است که در سال 1389 با مجموع چهار مدرسه به شرح ذیل در شهرک شهید سلطانی به وجود آمد: 1- مدرسه راهنمایی پسرانه مولوی با کد43019908 - 2-مدرسه راهنمایی دخترانه الزهرابا کد43022404  - 3- دبستان پسرانه شهید نجفوند با کد 43002200 – 4- دبستان دخترانه سعادت با کد   43018409   مدارس ابتدایی در یک ساختمان به مساحت 600 متر مربع به صورت دونوبته و شیفت گردان و مدارس راهنمایی هم در ساختمان دیگربه مساحت 1000مترمربع به همین منوال اداره می شوند. کل اتاق های این دو واحد ساختمانی 17 اتاق شامل : 1-ابتدایی دارای 5کلاس درسی  2- کلاس پیش دبستانی 2 دفتر مدرسه 3-  راهنمایی دارای 3کلاس درسی 1 اتاق کارگاه و آزمایشگاه، 2دفتر مدرسه و یک اتاق انباری  در ضمن دو اتاق 20 متری ادغام شده و به عنوان نمازخانه و سالن اجتماعات برای کل مدارس مجتمع در نظر گرفته شده است و 2 سرویس بهداشتی برای دو ساختمان در شهریور 1390 ساخته شده است.  دو ساختمان از نوع بلوکی به سبک ردیفی در سال 1360 تأسیس شده است. سایر اطلاعات و آمار به شرح جدول ذیل ارائه شده است:

1-  پيش بيني آمار دانش آموزان  مدارس  مجتمع در سال تحصيلي 92-91

مدارس

پايه

دبستان سعادت

دبستان شهيد نجفوند

راهنمايي الزهرا

راهنمايي مولوي

آمار كلي مجتمع

پايه اوّل

20

20

-

-

40

پايه دوم

16

26

16

26

84

پايه سوم

22

27

11

18

78

پايه چهارم

23

23

-

-

46

پايه پنجم

20

15

-

-

35

پايه ششم

17

15

-

-

32

جمع كل

118

126

27

44

315

تعداد اتاق كلاس موجود

5

5

3

3

16

 

 

 

 

 

 

فهرست کادر آموزشی  و پرورشی آموزشگاه در سال تحصیلی 91-90

ردیف

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

سابقه‌کار

پایه تدریس

آمار دانش‌آموزان

1

حمید فتحی زاده

فوق لیسانس علوم تربیتی

21

مدیرمجتمع

352

2

نبی مرمزی

لیسانس

 

معاون پرورشی مجتمع

352

3

محمدحسین حسینی

فوق دیپلم دفترداری

29

معاون اجرایی مجتمع

352

4

کرامت حسنی

دانشجوی ارشد

22

معاون شهید نجفوند

109

5

صغری حسنی

لیسانس

15

معاون الزهرا

43

6

حمیرا مقامی

فوق دیپلم

15

معاون سعادت

138

7

عبدالسلام غفاری

لیسانس

27

دبیردینی عربی

64

8

علی صالح اسدزاده

لیسانس

25

دبیرحرفه و فن

64

9

محمد رضا بهداروند

لیسانس

21

دبیر علوم تجربی

64

10

 اکبر آقایی

لیسانس

20

دبیر علوم اجتماعی

64

11

غلامرضا اسماعیلی

لیسانس

21

دبیرادبیات

64

12

مجید شاهپوری

لیسانس

18

دبیرزبان

64

13

علیرضا کلهری

لیسانس

20

دبیرریاضی

64

14

جلیل شایسته

دیپلم

15

خدمتگزار

352

15

 

 

 

 

 

در ضمن دبیران و مربیان مدرسه راهنمایی الزهرا 12 نفر و شهید نجفوند 8 و سعادت 8 نفر و در مجموع 42 نفرکل پرسنل مجتمع هستند .

 

 

 

 

 

 

 

 

اسامی اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه :

ردیف

نام ونام خانوادگی

سن

مدرک تحصیلی

شغل

سمت

1

حمید فتحی زاده

40

ارشد علوم تربیتی

مدیر مجتمع

مدیر

2

طالب موسوی

30

دیپلم ادبیات

کشاورز

رئیس انجمن مجتمع

3

علی صالح اسد زاده

43

لیسانس

دبیر

نماینده دبیران

4

نبی مرمزی

38

لیسانس

معاون پرورشی

عضو

5

جلیل شایسته

30

دیپلم

خدمتگزار

عضو

6

محمد بریهی

33

دیپلم

کشاورز

عضو

7

جبار سواری

45

دیپلم

کارگر

نایب رئیس

8

محمد سواری

35

دیپلم

کارگر

منشی

9

 

 

 

 

 

 

اسامی اعضای شورای مدرسه :

1-   حمید فتحی زاده                                مدیر

2-    -------                                  معاون آموزشی

3-   نبی مرمزی                                معاون پرورشی

4-    علی صالح اسدزاده                      نماینده معلمان

5-     طالب موسوی                    رئیس انجمن اولیا و مربیان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چشم انداز :

-تعلیم و تربیت مبتنی بر نظام و معیار اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی-ایرانی

-تحقق جامعه ی دانایی محور، متناسب با اقتضائات زمان و برخوردار از توانمندی های تربیتی

-شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان در تمامی زمینه ها 

-توجه به عدالت محوری ، مشارکت جویی و رقابت پذیری سالم

-ایجاد فرهنگ پشتکار،همدلی ، احترام و اعتماد در بین فراگیران و کارکنان

-زمینه ای برای بروز خلاقیت و نو آوری در بین کارکنان و دانش آموزان

-توجه به خصائص انسانی و کرامت دانش آموزان و کارکنان

-زمینه ای برای بهداشت و سلامت جسمی و روانی

-نهادینه کردن ارزش های معنوی و ملی در دانش آموزان همگام با اصول تکنولوژی آموزشی مدرن 

 

ماموریت :

- پرورش دانش آموزانی با اخلاق، مؤمن و خودباور،مؤثرو خلاق

- تحقق کامل پوشش تحصیلی

-ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی ، یاددهی - یادگیری مشارکتی و فعال

 

ارزش ها :

- مدارس مجتمع تجلی بخش فرهنگ غنی اسلامی در روابط و مناسبات هستند.

-مدارس مجتمع پاسخ گو به نیاز های جامعه ی محلی بوده و کانون رشد تربیتی هستند.

-زمینه ساز رشد و تعالی هویت مشترک اسلامی- ایرانی و انسانی برای رسیدن به حیات طیبه اند.

-ترویج فرهنگ و زبان فارسی و تفهیم و تفاهم بر اساس زبان فارسی

-تأمین کننده ی محیط امن،سالم، بانشاط، دوست داشتنی و برخورداراز هویت جمعی.

-نواندیشی و نوآوری و خلاقیت برای بالندگی و اصلاح مستمر.

-علم اندوزی و برخوردار از روحیه ی خرد ورزی ، پرسشگری و تفکر فناورانه.

-دارای تعامل اثر بخش با نهادها و کانون های محلی نظیر مساجد، فرهنگ سرا، کتابخانه های عمومی

-مدارس مبتنی بر رویکرد مدیریتی نقدپذیر، حامی نوآوری و نواندیشیو خطرپذیر.

-پرورش روحیه ی خودارزیابی، رقابت پذیرو پاسخ گو نسبت به اعمال بیرونی

-یادگیرنده، کمال جو، فعال و مشارکت جو در تمامی عرصه ها

-برخوردار از بهره ی فناوری آموزشی در سطح معیار، با توجه به طیف منابع و رسانه های یادگیری.

-پرورش و شکوفایی استعدادها در تمامی زمینه های دینی ، اخلاقی ، علمی و هنری و ورزشی 

 

 

 

باورها :

-اعتقاد به وجود تفاوت های فردی دانش آموزان

-اعتقاد به یاددهی- یادگیری مشارکتی و فعال به جای یادگیری ذهنی و غیر فعال

-همه دانش آموزان باید احساس موفقیّت و ارزشمندی در مدرسه داشته باشند

-دانش آموزان در تمامی عرصه ها و امور مدرسه و تصمیم گیری ها مشارکت فعال داشته باشند

-تعلیم و تربیت واقعی با مشارکت فعال کلیه ی کارکنان مجتمع اتفاق می افتد

-ارتباط مستمر و مؤثر اولیا با مدرسه باعث تسریع آموزش و پیشرفت مدرسه است

-تفاوت فرهنگی، اجتماعی و ... قابل احترام هستند.

-معلمی می تواند رشد دهنده باشد که خودش را با پیشرفت و علم آموزی به روز کرده و الگوی دانش آموز باشد

-مدرسه محل نشاط ، دوستی ، احساس مسئولیّت ، رقابت سالم و کمال جویی است

 

اهداف خُرد و کلان اولویت دار مدرسه:

1-پرورش روحیه ی مشارکت در فعالیت های دینی و مذهبی

2-ایجاد عادت های اخلاقی مناسب در دانش آموزان

3-پرورش روحیه ی نظم و انضباط دردانش آموزان

4-تقویت زبان فارسی و ارکان زبان آموزی(شنیدن-گفتن – خواندن و نوشتن)

5-کشف استعدادهای علمی،  فرهنگی، هنری و ورزشی

6-تقویت مهارت های اجتماعی در دانش آموزان

7-افزایش سطح اگاهی والدین نسبت به مسائل تربیتی فرزندان

8-تقویت دوستی و همفکری و ارتباط با معلمان و مشارکت آنان در تصمیم گیری ها

9-اجرای طرح های مختلف مصوب در آموزش و پرورش

10-توسعه کیفی روش ها و استفاده از روش های نوین و فعال آموزشی


 

ادامه برنامه سالانه برنامه اجرایی: هدف 1 : پرورش روحیه ی مشارکت در فعالیت های دینی و مذهبی ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 برگزاری مراسم های مذهبی با مشارکت دانش آموزان نظافت و نظم نمازخانه خدمتگزار هرروز نمازخانه 200000 سرانه     برگزاری نماز جماعت معاون پرورشی هر روز ساعت 14 نمازخانه         شرکت در نمازجمعه پرورشی روزهای جمعه مصلای گتوند 500000 کمک مردمی   سرویس ایاب و ذهاب جشن ها و میلاد پرورشی مناسبتها صبحگاه و نمازخانه 500000 کمک مردمی     عزاداری ووفات و شهادت پرورشی مناسبتها صبحگاه و نمازخانه 300000 کمک مردمی   ساعت آخر اجرای صبحگاه و عصرگاه مدیر و پرورشی قبل از شروع کلاس15 دقیقه صبحگاه 1000000 کمک مردمی     2 اجرای طرح های قرآنی جشن قرآن پایه اول آموزگاراول مهرماه کلاس اول 200000 سرانه   تزئین وپذیرایی طرح همگام با قرآن راهنمایی دبیران 3دقیقه اول زنگ کلاس ها 700000 سرانه   هر روز یک آیه شرکت در مسابقات قرآنی پرورشی-مدیر تقویم منطقه ای مدرسه -منطقه 1000000 سرانه   ایاب و ذهاب طرح حفظ جزء سی ام پرورشی طول سال مدرسه         طرح میثاق مدیر طول سال مدرسه         محفل انس با قرآن مدیر -معاون بعد از نماز نمازخانه         3 انجام فعالیت های تفریحی - فکری اردوی زیارتی مدیر-معاون هر ماه یک اردو زیارتگاه ها 500000 کمک مردمی   ایاب و ذهاب پذیرایی شبی در مسجد پرورشی هفته ای یک شب مسجدالنبی         زنگ مباحثه مدیر بعد از نماز نمازخانه         دعوت از سخنران و مداح مدیر مناسبتها صبحگاه و نمازخانه 600000 تعاونی     جشن تکلیف مدیر اسفند ماه مسجدالنبی 500000 سرانه   پذیرایی تشکیل نمایشگاه پرورشی هر سال 2بار مدرسه 500000 تعاونی   تقدیر از برترین ها شاخص های ارزشیابی: -همه دانش آموزان حداقل جز یکی از گروههای مذهبی مدرسه باشند. -همه حداقل در یکی از مراسم های مذهبی شرکت کنند.       برنامه اجرایی: هدف 2 : ایجاد عادت های اخلاقی مناسب در دانش آموزان ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 شناسایی رفتارهای نامناسب دانش آموزان تهیه چک لیست مشاهده ای مدیرو معاونین 15/7 کلاس 160000 سرانه     دریافت اسامی دانش آموزان و نوع رفتار شناخته شده معلمان پایان هرهفته دفترمجتمع         طبقه بندی رفتارهای نامناسب مدیر و معاونان شنبه ها دفترمجتمع         بررسی راهکارهای اصلاحی مدیر در طول هفته دفترمجتمع         2 تقویت رفتارهای مناسب اخلاقی از طریق شیوه های رفتارگرایی تشویق کلاس /دادن امتیاز /تشویق مادی کادرمدرسه پایان هفته ها کلاس 500000 مردمی     برگزاری کارگاه آداب آموزی مدیر هرماه 4جلسه نمازخانه 100000 سرانه     برگزاری جشن اخلاق پرورشی پایان اردیبهشت نمازخانه 300000 مردمی     3 آموزش غیر مستقیم نکات اخلاقی روش الگویی کادرمدرسه طول سال مدرسه         بیان قصه کادرمدرسه طول سال کلاس         استفاده از هنر معلمان طول سال کلاس         دادن موضوع انشایی معلمان طول سال کلاس         معرفی بزرگان معلمان طول سال کلاس /صبحگاه         نمایش فیلم کادر مدرسه طول سال نمازخانه           شاخص های ارزشیابی: -رفتارهای اخلاقی حداقل در90%دانش آموزان مشاهده شود -گزارش های رفتارهای نامناسب در پایان سال حداقل 80% نسبت به ابتدای سال کاهش یابد. -گزارش والدین نشان از تقویت رفتارهای اخلاقی در90% دانش آموزان را در منزل نشان دهد     برنامه اجرایی: هدف 3 : پرورش روحیه ی نظم و انضباط دردانش آموزان ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 آشنایی دانش آموزان با مهارت برنامه ریزی برگزاری کارگاه برنامه ریزی درسی مدیر آبان نمازخانه 200000 سرانه     برگزاری کارگاه نقش نظم در زندگی مدیر آذر نمازخانه 200000 سرانه     برگزاری کارگاه برنامه ریزی روزانه مدیر مهرماه نمازخانه 100000 سرانه     2 بررسی شاخصه های وجود نظم در انجام فعالیت ها و تکالیف دانش آموزان توسط معلم تهیه چک لیست مشاهده ای نظم، ارائه به معلمان و خانواده ها معاون مهرماه کلاس         دریافت اسامی دانش آموزان با انضباط از معلمان معاون پایان هرماه دفترمجتمع         برگزاری مراسم جشن نظم کادرمدرسه اردیبهشت نمازخانه 500000 مردمی     دفتر انضباطی دانش آموز و بررسی هفتگی معاون و معلم پایان هر هفته کلاس درس         3 نظم بخشی در مجتمع قرارداد نظم با دانش آموز و پیگیری معلمان مهرماه کلاس         تشخیص اقلام ضروری از غیرضروری کادر مدرسه طول سال کل مدرسه         قراردادن اشیا درمکان های مناسب معاون طول سال کل مدرسه         نظافت و پاکیزگی شخصی و کلاسی خدمتگزار پایان هر هفته کل مجتمع 300000 سرانه     شاخص های ارزشیابی: -همه دانش آموزان در انجام تکالیف و فعالیت ها و نگهداری وسایل خودو مدرسه نظم را رعایت نمایند. -گزارش معلمان و والدین در چک لیست ها نشان ازرعایت نظم در حداقل 80%  از دانش آموزان را نشان دهد. -وسایل در جای معین ، نظافت و پاکیزگی 100% و مدرسه ها به دور از بی انضباطی فردی و جمعی به میزان حداقل 80% باشند - نمره انضباط بر اساس انجام تعهدات موجود درقرارداد بین دانش آموزان و معلمان محاسبه شود.             برنامه اجرایی: هدف 4 : تقویت زبان فارسی و ارکان زبان آموزی(شنیدن-گفتن – خواندن و نوشتن) ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 تقویت دیدن وشنیدن نمایش فیلم آموزنده معاون/دبیر پایان هفته نمازخانه         بیان قصه و داستان دبیر طول تدریس کلاس         انجام مسابقه دبیر طول تدریس صبحگاه و عصرگاه 500000 سرانه     2 تقویت گفتن وخواندن گسترش کتابخانه کلاسی مدیر آبان کلاس 500000 سرانه     ساعت مطالعه آزاد دبیر هفته ای یک ساعت کلاس         مسابقه تند خوانی دبیر طول تدریس کلاس         تکلم به زبان فارسی در مدرسه کادر مجتمع کل سال مدرسه و خانه         3 تقویت نوشتن طرح هفته ای سه املا در خانه اولیا روزهای فرد خانه         شناسایی دانش آموزان نیاز به تلاش دبیر پایان هرماه دفتر مدرسه         تشکیل کلاس های جبرانی برای ضعیفان مدیر پایان هرماه کلاس تایم مخالف 1000000 مردمی     انجام مسابقه تند نویسی دبیر طول تدریس صبحگاه و عصرگاه 200000 مردمی     خلاصه نویسی یک کتاب دبیر طول تدریس کلاس         شاخص های ارزشیابی: -ارکان زبان آموزی در80% دانش آموزان در حد مطلوب باشد. - از نظر املا نویسی حداقل 90% کلاس نمره خوبی بیاورند             برنامه اجرایی: هدف 5 : کشف استعدادهای علمی،  فرهنگی، هنری و ورزشی ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 تقویت بنیه علمی و فرهنگی مسابقه علمی مدیر آغاز هرماه مدرسه 3500000 مردمی     کلاس تست زنی معاون مهرماه مدرسه         شرکت در پیک تابستانه مدیر تابستان مدرسه 3500000 مردمی     انجام مسابقه آغازین کادر مدرسه هفته اول مهر کلاس 300000 تعاونی     تشویق برترین های هرماه مدیر پایان ماه مدرسه 500000 مردمی     2 کشف استعدادهای هنری انجام مسابقات هنری معاونان هفته دوم هرماه مدرسه         شرکت دانش آموزان مستعد درمنطقه معاونان زمان مسابقات منطقه 300000 سرانه   ایاب و ذهاب جمع آوری کارهای هنری و ایجاد نمایشگاه معاونان پایان سال نمازخانه         تشویق برترین های هرماه مدیر پایان هرماه مدرسه 500000 مردمی     3 کشف استعدادهای ورزشی انجام مسابقات متعدد معاونان هفته ای یک مسابقه مدرسه         شرکت در مسابقات منطقه ای معاونان زمان برگزاری منطقه 300000 مردمی   ایاب و ذهاب برگزاری هرسه ماه یک جام ورزشی معاونان آبان و بهمن مدرسه         تقدیر از برترین های ورزشی مدیر پس از مسابقه مدرسه 500000 مردمی     شاخص های ارزشیابی: -دانش آموزان برای ارائه کار حداقل در یک کار شرکت کنند. -دانش آموزان مستعد همان کسانی هستند که در مدرسه خود را نشان دهند -حداقل 10% مقام های منطقه ای از آن مجتمع باشد.         برنامه اجرایی: هدف 6 : تقویت مهارت های اجتماعی در دانش آموزان ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 آموزش مهارت هی اجتماعی به دانش آموزان متناسب با سن و پایه تحصیلی آموزش معلمان مدیر هفته سوم مهر نمازخانه 200000 سرانه     بکارگیری روش ها توسط معلمان در دروس مختلف معاون آبان کلاس         تهیه ی چک لیست مهارتهای اجتماعی و مشاهده دانش آموزان مدیر اول آبان دفتر مجتمع 200000 سرانه     دریافت بازخورد چک لیست ها از معلمان و تشویق دانش آموزان مدیر و معاونان پایان سه ماهه دفتر مجتمع         شرکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی معاون طول سال مدارس 500000 سرانه   ایاب و ذهاب - هدیه فعال نمودن شورای دانش آموزی معاون طول سال مدارس 200000 سرانه     2 دعوت از چهره های اجتماعی موفق و بیان تجارب دعوت از بزرگان محلی معاون مناسبت ها مدارس 300000     ایاب و ذهاب - هدیه دعوت از روحانیون مدیر مناسبت ها مدارس 300000     ایاب و ذهاب - هدیه دعوت از برجستگان دانشگاهی مدیر مناسبت ها مدارس 300000     ایاب و ذهاب - هدیه معرفی چهره های ماندگار تاریخی معاون طول سال کلاس ها 300000     توزیع بروشور شاخص های ارزشیابی: -دانش آموزان متناسب با سن خود مهارت های اجتماعی را در رفتار نشان دهند. -در چک لیست ها هر دانش آموز حداقل 80% نمره مهارت ها را کسب کند. - افراد منزوی و گوشه گیری حداقل تا 70% بهبود یابند.       برنامه اجرایی: هدف 7 : افزایش سطح اگاهی والدین نسبت به مسائل تربیتی فرزندان ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 آموزش والدین بررسی وضعیت والدین از نظر مدرک تحصیلی، شغل و تعداد فرزندان معاونین مهرماه دفتر مجتمع         تهیه مطالب آموزشی مناسب با توجه به مشکلات موجود مدیر طول سال دفتر مجتمع 200000 مردمی     اجرای دوره های آموزشی خاص با توجه به نیازهای خانواده مدیر پایان هر ماه نمازخانه 500000 انجمن     اجرای آموزش غیر مستقیم مسائل تربیتی از طریق مسابقه معاونین در طول سال غیر حضوری         2 مشارکت والدین در تصمیم گیری ها شناخت اولیا باسواد بالا معاونین مدیر دفترمجتمع         انتخاب و دادن مسئولیت های تربیتی به آن ها مدیر معاونین مدرسه         بیان مشکلات و ارائه راه حل از آن ها مدیر مدیر دفتر مجتمع         کمک از افراد متمول جهت رفع مشکلات مالی معاونین مدیر دفترمجتمع         کمک از اولیا برای اجرای مراسمات ملی و مذهبی معاونین معاونین دفترمجتمع         شاخص های ارزشیابی: -هر یک از اولیا حداقل یک دوره آموزش خانواده را رفته باشد. -هریک از اولیا حداقل در یک زمینه همکاری با مدرسه داشته باشد             برنامه اجرایی: هدف 8 : تقویت دوستی و همفکری و ارتباط با معلمان و مشارکت آنان در تصمیم گیری ها ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 فعال نمودن شورای مجتمع تعیین اعضای شورا مدیر مهرماه مجتمع         نوشتن تقویم زمانبندی جلسات معاونان مهرماه مجتمع         اجرای منظم جلسات و تشکیل کارگروه و جمع آوری نظرات اعضاو مدیر طبق تقویم مکان متعدد         پیگیری مصوبات مدیر فاصله بین جلسات مجتمع         تشکیل جلسات در مکانهای متعدد همه اعضا زمان جلسات مکان متعدد 500000 مردمی   ایاب و ذهاب جلسات به صرف نهار یا شام همه اعضا زمان جلسات مکان متعدد 700000 مردمی   معلمان دوره ای 2 فعال نمودن شورای معلمان تعیین اعضای شورا مدیر مهرماه مجتمع         نوشتن تقویم زمانبندی جلسات معاونان مهرماه مجتمع         اجرای منظم جلسات تشکیل کارگروه و جمع آوری نظرات اعضا ومدیر طبق تقویم مکان متعدد         پیگیری مصوبات مدیر فاصله بین جلسات مجتمع         تشکیل جلسات در مکانهای متعدد همه اعضا زمان جلسات مکان متعدد 500000 مردمی   ایاب و ذهاب جلسات به صرف نهار یا شام همه اعضا زمان جلسات مکان متعدد 700000 مردمی   معلمان دوره ای 3 آموزش مهارت های ارتباطی بین فردی و درون فردی برای معلمان دعوت از متخصصان در جلسات مدیر هر2ماه یک جلسه نمازخانه 300000 سرانه     تهیه کتاب و جزوه مدیر آبان دفتر مجتمع 300000 سرانه     انجام کارگروه و ارائه راهکاربصورت مسابقه معاونان آذر نمازخانه 400000 سرانه     شاخص های ارزشیابی: -همه معلمان حداقل در یکی از گروه های علمی،آموزشی و پرورشی مدرسه شرکت نمایند. -رفتاری حاکی از عدم مهارت ارتباطی معلمان و سایر کارکنان گزارش نشود. -جلسات نشان از همدلی و وحدت و دوستی باشد و حس نشاط ایجاد کند.   برنامه اجرایی: هدف 9 : اجرای طرح های مختلف مصوب در آموزش و پرورش ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 توسعه کمی تحقق کامل پوشش تحصیلی اجرایی مهرماه مدارس مجتمع         توسعه پیش دبستانی اجرایی مهرماه دبستان سعادت 1000000 مردمی     افزایش تعداد حافظان قرآن پرورشی طول سال مدارس مجتمع         افزایش تعداد همکاران شرکت کننده در جشنواره و مسابقات مدیر دیماه منطقه ای         کاهش تعداد مردودین و ترک تحصیل مدیر طول سال مدارس مجتمع         خرید تجهیزات معاونان شهریور مدارس مجتمع 5000000 سرانه     2 کیفیت بخشی استفاده همکاران از روش های نوین آموزشی مدیر طول سال مدارس مجتمع         توجه به عدالت درآموزش و پرورش مدیر طول سال مدارس مجتمع         توسعه و تعمیق فعالیت های مکمل و فوق برنامه پرورشی طول سال مدارس مجتمع 2000000 مردمی     توجه به فرایند نظام ارزشیابی کیفی و توصیفی اجرایی طول سال مدارس مجتمع         بازدید مستمر کلاسی و مدیرو معاونان هرماه یکبار مدارس مجتمع         شناسایی دانش آموزان ضعیف و برنامه ریزی برای پیشرفت آن ها پرورشی آذرماه مدارس مجتمع         3 سایر طرح های آموزشی و پرورشی اجرای طرح کرامت پرورشی آبان به بعد مدارس ابتدایی 300000 مردمی     اجرای طرح مهارت زندگی مدیر آبان به بعد مدارس راهنمایی 300000 تعاونی     اجرای طرح همگام با قرآن، میثاق، انس با قرآن پرورشی طول سال مدارس مجتمع         شرکت درجشنواره الگوی برتر تدریس و الگوی مدیریت مدیر بهمن مدارس مجتمع         تدوین برنامه جامع تعامل با اولیا مدیر آبان مدارس مجتمع         اجرای طرح همیار و تعامل همکاری مدیر هرماه یک بازدید مدارس مجتمع 1000000 مردمی   ایاب ذهاب و پذیرایی شاخص های ارزشیابی: -حداقل 70% همکاران در طرح ها شرکت فعال داشته باشند -حداقل 90% طرح ها اجرا شود - برنامه اجرایی: هدف 10 : توسعه کیفی روش ها و استفاده از روش های نوین و فعال آموزشی ردیف راهبرد فعالیت های اجرایی کردن راهبرد مسئول یا مجری زمان شروع و خاتمه مکان اجرا اعتبار مورد نیاز محل تامین اعتبار ارزیابی ملاحظات 1 شناخت روشهای نوین و تکنولوژی ها تشکیل کلاس آموزش روش های نوین مدیر طول سال کلاس 500000 سرانه     تهیه کتب روش تدریس نوین مدیر طول سال مدرسه 300000 سرانه     گذاشتن فیلم روش تدریس برتر معاون طول سال نمازخانه         آموزش شناخت تکنولوژی مدیر طول سال نمازخانه 300000 تعاونی     معرفی ماهانه تدریس برترکلاسی مدیر طول سال دفتر مجتمع 500000 مردمی     در اختیار قرار دادن مجلات مدیر طول سال دفتر مجتمع         2 تقویت اجرا در بین همکاران طرح الگوی برتر ماهانه همکاران مدیر طول سال دفتر مجتمع 500000 مردمی     امتحان و دادن هدیه در مورد بهترین تدریس مدیر طول سال نمازخانه 1000000 سرانه     تشویق همکاران برای شرکت درجشنواره مدیر طول سال کلاس         مشاهده روش تدریس برتر همکاران از طریق بازدید مدیر طول سال کلاس         شاخص های ارزشیابی: -حداقل هر همکار 10 روش نوین تریس را به خوبی بشناسد -حداقل هر همکار در یک دوره آموزش شرکت کرده باشد -حداقل 50% همکاران در تدریس خود روش های نوین تدریس را استفاده نمایند.                       ارزیابی پایانی تحقق هدف1: پرورش روحیه ی مشارکت در فعالیت های دینی و مذهبی   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟               ارزیابی پایانی تحقق هدف2: ایجاد عادت های اخلاقی مناسب در دانش آموزان     ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                     ارزیابی پایانی تحقق هدف3: پرورش روحیه ی نظم و انضباط دردانش آموزان   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                       ارزیابی پایانی تحقق هدف4: تقویت زبان فارسی و ارکان زبان آموزی(شنیدن-گفتن – خواندن و نوشتن)     ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                     ارزیابی پایانی تحقق هدف5: کشف استعدادهای علمی،  فرهنگی، هنری و ورزشی   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                       ارزیابی پایانی تحقق هدف6: تقویت مهارت های اجتماعی در دانش آموزان   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                       ارزیابی پایانی تحقق هدف7: افزایش سطح اگاهی والدین نسبت به مسائل تربیتی فرزندان   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                         ارزیابی پایانی تحقق هدف8: تقویت دوستی و همفکری و ارتباط با معلمان و مشارکت آنان در تصمیم گیری ها   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                     ارزیابی پایانی تحقق هدف9: اجرای طرح های مختلف مصوب در آموزش و پرورش   ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                                                       ارزیابی پایانی تحقق هدف10: توسعه کیفی روش ها و استفاده از روش های نوین و فعال آموزشی     ردیف عنوان مطالب 4 3 2 1 1 آیا هدف بر اساس باورها، ارزشها و ماموریت مدرسه انتخاب شده است؟         2 آیا راهبردها تحقق هدف فوق الذکر را پوشش داده است؟         3 آیا راهبردها بر اساس واقعیت های مدرسه یعنی ضعف ها، قوت ها، فرصت ها و تهدیدها انتخاب شده است؟         4 آیا راهکارها و فعّالیت ها، موجب تحقق راهبرد شده است؟         5 آیا مسئولان و مجریان، کارآیی لازم را در تحقق هدف داشته اند؟         6 آیا زمان شروع و خاتمه فعالیت به خوبی رعایت شده است؟         7 آیا مکان و محل فعالیت به خوبی انتخاب شده است؟         8 آیا اعتبار مورد نظر برای تحقق هر فعالیت تخصیص یافته است؟         9 آیا اعتبار تخصیص یافته با بازدهی تناسب لازم را دارد؟         10 مدرسه تا چه اندازه به هدف رسیده یا نزدیک شده است؟                   در پایان اعضا شورای مجتمع موارد فوق در برنامه سالانه را تأیید می نمایند: 1-    حمید فتحی زاده           مدیر مجتمع وراهنمایی مولوی               امضاء 2-    محمد حسین حسینی      معاون اجرایی                                   امضاء 3-    نبی مرمزی                  معاون پرورشی                                   امضاء 4-    کرامت حسنی               معاون دبستان شهید نجفوند                  امضاء 5-    صغری حسنی                معاون راهنمایی الزهرا                         امضاء 6-     حمیرا مقامی                 معاون دبستان  سعادت                        امضاء 7-    طالب موسوی               رئیس انجمن اولیا و مربیان مجتمع           امضاء 8-    علی صالح اسد زاده              نماینده معلمان و دبیران مجتمع         امضاء پایان - حمید فتحی زاده

[ یکشنبه سی و یکم اردیبهشت 1391 ] [ 15:39 ] [ حمید فتخی زاده ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

آرشيو مطالب
امکانات وب